Заняття вихователів шкіл-інтернатів та дошкільних навчальних закладів області

zanyattya-vyhovateliv-shkil-internativ-oblastiТрадиційно, вже кілька років поспіль в стінах бібліотеки проводяться круглі столи та заняття вихователів дитячих дошкільних закладів та шкіл інтернатів області. Адже в розпорядженні бібліотеки більш як 200-тисячний фонд, з якого черпають інформацію як медичні фахівці так і вихователі, педагоги, психологи, реабілітологи та й просто пересічні громадяни, що цікавляться здоров’ям своїм та своїх близьких.

Цього разу, з 20-22 лютого, на базі бібліотеки проводились заняття вихователів шкіл-інтернаті та дошкільних закладів області. Розглядались питання: “Вплив сім’ї та здоров’я на формування особистості дитини з особливими освітніми потребами”, “Взаємодія педагогів і батьків у формуванні особистості дитини дошкільного віку” та “Здоров’яформуючі та здоров’язберігаючі технології у дошкільній освіті”. Учасники ознайомилися з постійнодіючими виставками в бібліотеці та літературою по темі занять.

На основі свого практичного та педагогічного досвіду ці проблеми в повній мірі висвітлила Гурнік Людмила Василівна, доцент кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної і педагогічної освіти. Для вихователів шкіл-інтернатів мова йшла про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають у дитячих будинках та школах-інтернатах всіх типів.

Такі діти є не тільки найбільш соціально незахищеною часткою населення, але й контингент, який характеризується низькими показниками психосоматичного здоров’я, неадекватною психо-соціальною адаптацією, хворобами нервової системи, психіки та розладами харчування. Педагог в таких установах має бути не тільки вихователем і взірцем, але й батьком і матір’ю, сім’єю, адже дитина-сирота, яка зростає у закритому й емоційно збідненому середовищі, не здатна самостійно розвивати свій емоційний світ, і як наслідок, у більш дорослому віці вона не вміє вирішувати міжособистісні конфлікти і її соціальна ситуація ускладнена. В школах-інтернатах потрібно створити умови наближені до сім’ї. Тому психологічна компетентність персоналу завжди сприяє гармонійному розвитку дитини.

Жваво обговорювалось питання взаємозв’язку вихователів дошкільного закладу і батьків в дошкільній освіті та вихованні дітей. Виховання фізично, морально та духовно здорової дитини, створення атмосфери емоційної захищеності, включення дитини до трудового навчання і виховання духовного поєднання поколінь є дуже важливим фактором у співробітництві та співпраці між вихователями та батьками. Адже батьки зобов’язані забезпечити дошкільну освіту та несуть відповідальність перед суспільством за виховання своїх дітей. Вони мають бути активними учасниками виховного процесу а вихователі повинні їм у цьому допомагати.

zanyattya zanyatya