Захисти дитину від перевтоми

В час, коли інформаційний потік є безперервним, а планування стало невід’ємною частиною кожної другої людини, адже весь день розписаний по хвилинах, дуже важливо зробити паузу та перепочити. З перенавантаженням в осінньо-зимовий період знайомі майже всі, але особливі наслідки втоми на собі відчувають діти. Не бажання іти в навчальні заклади, дратівливий стан, зміна кольору шкіри на обличчі, скарги на головний біль, постійне бажання сну – все це можуть бути ознаки перевтоми. В той момент, коли дорослий розуміє, що потрібно відпочити, зробити перерву та дати організму відновитися, дитина – сідає за комп’ютерні ігри, мультики чи перегляд соціальних мереж, чим ще більше дає навантаження на свій зір, мозок та тіло. Наш обов’язок, як батьків, – допомогти дитині подолати втому та відновити її природній ресурс енергії.
Насамперед подбати потрібно про сон. Щоб не ставати для дитини ворогом, необхідно пояснити, що організм за період сну відновлюється, що повноцінний сон – це не примха батьків, а потреба організму малюка. Лише тоді, коли дитина налаштована позитивно, необхідно створити режим сну. Обов’язковими умовами для хорошого сну є: провітрена кімната, чиста постіль та вимкнене світло. Також необхідно обмежити користування мобільним телефоном, комп’ютером або ж телевізором хоча б за одну годину до сну. Ванна комфортної температури, а опісля тепле (не гаряче!) пиття допоможе дитині заспокоїтися та підготуватися до гарної спокійної ночі.
Наступним кроком для вирішення проблеми є фізичні навантаження. Коли організм втомлений, не потрібно сидіти на дивані, варто, щоб всі м’язи відчули рух, саме тоді зникне скутість у м’язах і прийде відчуття легкості. Короткотривала зарядка разом з батьками на свіжому повітрі, відвідування басейну, йоги або ж прогулянка парком чи лісом – будь-яка фізична активність додасть сили вашому чаду.
Варто розуміти, що втома, то не лише про фізичний стан. Подбайте про психологічне здоров’я та рівновагу своєї дитини. Особистий простір є важливим у житті кожної людини. Дитина має мати час для того, щоб побути наодинці та робити те, чого вона забажає. Також потрібно допомагати своїй донечці чи сину, показувати, що ви є командою та одним цілим, що насамперед важливе здоров’я. Не забувайте давати дитині відчути вашу віру у неї та підтримку у будь-якому питанні.
І найдієвішим способом для перезавантаження, звісно, є нові враження. Два дні вихідних і маленька екскурсія в інше місто надасть вашій дитині безліч позитивних емоцій, нових знань, сили та натхнення.


Список літератури:

  1. Гордон, Нил Ф. Хроническое утомление и двигательная активность / Нил Ф. Гордон ; пер. с англ. Г. Гончаренко. – Киев : “Олимпийская литература”, 1999. – 127 с. – (Серия “Физическая реабилитация”)
  2. Крючко Т.О. До питання профілактики поствірусного синдрому втомлюваності у дітей з герпетичною інфекцією / Т.О. Крючко, Ю.М. Кінаш // Перинатологія та педіатрія. – 2008. – N1. – С. 111-115
  3. Куницька К. Емоційне вигорання. Інструкція самостійного відновлення / К. Куницька // Приватний лікар. – 2018. – N 1. – С. 42-43
  4. Лембрик І.С. Особливості астенічного синдрому при хронічних соматичних захворюваннях в умовах навчальної діяльності / І. С. Лембрик // Здоровье ребенка. – 2009. – N 1. – С. 52-56
  5. Лущик, І. В. Зростай здоровою, дитино!: популярна енциклопедія для батьків / І. В. Лущик. – Х. : “Основа”, 2008. – 203 с. : іл.
  6. Майданник В.Г. Особливості імунологічної реактивності у дітей з синдромом хронічної втоми / В.Г. Майданник, О.В. Чернишова // Перинатологія та педіатрія. – 2005. – N1/2. – С. 41-44.
  7. Неділько В.П. Вплив гіпоксичних станів на формування хронічної втоми у дітей шкільного віку / В. П. Неділько, С. А. Руденко // Педіатрія, акушерство та гінекологія. – 2013. – Т. 76 № 5. – С. 49-52
  8. Овчаренко Л. С. Влияние психоэмоционального перенапряжения у детей младшего школьного возраста на частоту рекуррентных заболеваний респираторного тракта и функциональное состояние миокарда / Л. С. Овчаренко, Д. Н. Шелудько, А. А. Вертегел // Здоровье ребенка. – 2017. – Т. 12 № 7. – С. 43-50
  9. О.Є. Особливості астенічного синдрому та проявів стану тривожності у дітей шкільного віку та можливості корекції психоемоційних змін / О. Є. Абатуров, І. Л. Височина // Современная педиатрия. – 2010. – № 5. – С. 30-38
  10. Т.В. Розумова працездатність учнів у період статевого дозрівання / Т. В. Пересипкіна // Український журнал дитячої ендокринології. – 2013. – N 2. – С. 61-62
  11. Щудро С.А. Оптимізація навчально–виховного процесу в старшій школі / С.А. Щудро // Педіатрія, акушерство та гінекологія. – 2008. – N3. – С. 28-32