МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ АКУШЕРКИ

den_akusherky5 травня весь медичний світ відзначає Міжнародний день акушерки. Завдяки дбайливим рукам цих людей відбувається таїнство народження дітей. Вони першими приймають у свої руки нових жителів Землі. І від того тепла, яке вони дали йому в перші хвилини, багато залежить, бо в руках акушерок два життя — матері і новонародженої дитини. І від їх професіоналізму, чуйності, відповідальності залежить подальша майбутня доля цих людей. Поява на світ дитини — це найпрекрасніше, що може статися в житті будь-якої людини, особливо жінки.

Ідея запровадити  таке свято виникла на Міжнародній конференції асоціації акушерок в Нідерландах в 1987 році. Але офіційно це свято запровадили в 1992 році. Нині це свято відзначають у більш як 50 країнах світу.

Професія акушерки виникла в найдавніші часи, адже діти народжувалися з моменту виникнення людства. Про що свідчать численні документи, історичні рукописи різних народів.

В давні часи першим акушерам було дуже важко працювати без елементарного обладнання. В ті часи сповна працював принцип “природного відбору”.

З розвитком ремесел та технологій дана область покрокувала в ногу з часом. Арсенал допоміжних засобів поповнився ефективними прийомами і лікарськими речовинами, виготовленими зазвичай на основі трав, підкріпленим новітнім, на той час, обладнанням.

На сучасному етапі медицини система акушерства забезпечує благополуччя для народжуючих жінок. Акушерський догляд є персональним. Головним завданням для акушерки є її взаємодія з майбутньою матір’ю. Акушерка повинна виробити таку модель поведінки, яка відповідає даній ситуації і, власне, заради самої матері і дитини. Акушерка і мати складають одну команду. Основний вантаж відповідальності все ж лежить на матері, вона повинна вміти довіряти акушерці.

Нам відомо, чим легше і спокійніше себе жінка почуває перед пологами, тим  краще і мінімально без ускладнень пройдуть її пологи і все закінчиться щасливо. І допомогти в цьому повинна акушерка.

Отже, основна робота акушерки полягає в тому, щоб зробити все можливе і навіть неможливе для доброго настрою і спокою матері. Акушерка повинна вміти викликати довіру, питати в жінки про її відчуття і стан до або під час пологів, повинна бути чуйна, добра і професійно грамотна.

А заради професійної грамотності акушерка повинна постійно навчатися, відвідувати усі семінари і навчальні курси з свого фаху. Тим більше, в умовах реформи охорони здоров’я акушерки розглядаються як ключовий ресурс стратегій даних реформ. Вони роблять вагомий внесок у досягненні і розвиток охорони здоров’я. Акушерки повинні постійно навчатися, щоб бути професійно підготовленими і відповідати тому рівню завдань, які перед ними були поставлені. Акушерка повинна бути компетентною, кваліфікованою, що має стати фундаментом для постійного професійного удосконалення.

Література:

    1. Беденко-Зваридчук Е. Права и обязанности акушерки городской поликлиники // Журнал головної медичної сестри. — 2014. — N 4. — С. 76-78.
    2. Гріжимальський Є. З гарячим серцем та холодною головою [акушерство і гінекологія] // З турботою про жінку. — 2015. — N 9. — С. 9-10
    3. Дзигуа М.В. Сестринская помощь в акушерстве и при патологии репродуктивной системы у женщин и мужчин: учеб. пособ. для мед. училищ и колледжей / М.В. Дзигуа. — М.: Изд. группа «ГЭОТАР-Медиа», 2014. — 720 с.
    4. Медведь В.И. Акушерский бандитизм // Жіночий лікар. — 2013. — № 4. — С. 14-16.
    5. Модификацированная шкала раннего реагирования по акушерским проблемам (MEOWS) // З турботою про жінку. — 2013. — № 4. — С. 30-31.
    6. Назарова І.Б. Фізіологічне акушерство: підручник / І.Б. Назарова, В.Б. Самойленко. – 2-ге вид., переробл. і доп. — Київ: ВСВ «Медицина», 2018. — 408 с.
    7. Посадова інструкція акушерки фельдшерсько-акушерського пункту (код КП 3232) // Довідник головної медичної сестри. — 2015. — N 7. — С. 26-28.
    8. Протокол медичної сестри (фельдшера, акушерки) з надання допомоги в підтриманні пацієнтом особистої гігієни // Журнал головної медичної сестри. — 2018. — N 1. — С. 48-49
    9. Протоколи медичної сестри: (фельдшера, акушерки) з догляду за пацієнтом і виконання основних медичних процедур та маніпуляцій: навч.-метод. посіб. для студ. вищих мед. навч. закл. І-ІІІ рівня акредитації / Уклад.: М.К.Хобзей та ін. – К.: ВСВ «Медицина», 2013. — 256 с.