Медична сестра

medychnа-sestraУ період нинішніх структурних змін в медичній галузі України значно зростають вимоги до медичних працівників. У зв’язку з введенням поняття «сімейна медицина» — великого значення набуває фахова обізнаність, професіоналізм та взаєморозуміння зв’язків «пацієнт-медсестра». Питанням медичної етики і деонтології особливу увагу приділяє Всесвітня організація охорони здоров’я та інші міжнародні та державні інституції. Медичних сестер навчають розуміти моральність, осмислювати категорії добра і зла, співчуття у стосунках з пацієнтами та їхніми рідними. Професійна мораль медсестри є основою медичної етики у її складних взаємовідносинах з оточуючими людьми. Це забезпечує бездоганність її професійних навичок і спрямованість її знань у практичній щоденній роботі.

В наш час медична сестра — це особа з середньою освітою, яка працює під керівництвом лікаря та виконує вже зроблені призначення. Передумовою виникнення хороших психологічних відносин і довіри між медсестрою й пацієнтами є, безумовно, її кваліфікація, досвід та вміння. Тому кваліфікація медсестри є тим головним інструментом, використання якого залежить від її особистості.

Для того, щоб в пацієнта виникла довіра до медсестри, важливе значення має перше враження, що виникає під час зустрічі з медсестрою і залежить від її зовнішнього вигляду, міміки, навіть тону голосу. Якщо медсестра неохайна чи сердита, хворий втрачає довіру та думає, що такий медичний працівник не в стані потурбуватися про інших людей. Сестра милосердя повинна бути гармонійною, лагідною, спокійною та впевненою. Медсестра повинна уявляти наслідки своєї роботи для здоров’я і життя пацієнта, тим самим посилюючи в собі почуття відповідальності. Особливими вимогами до медичного працівника є необхідність бути терплячим і володіти собою.

Врівноважена медична сестра є для пацієнта надійною, яка сприяє його одужанню. Над цим постійно потрібно працювати, вдосконалювати свій характер, бути терплячою та володіти собою. Сприяють у цьому старші колеги, які спрямовують її і допомагають зрозуміти свої недоліки. До молодої медичної сестри хворі ставляться з недовірою в порівнянні з її старшими колегами, мовляв, молода та досвіду мало. Це вірно, проте все залежить від неї самої, адже молода медсестра може сама за допомогою своїх професійних якостей здобути довіру і прихильність пацієнтів.

Сьогоднішня вузька спеціалізація медичної допомоги зобов’язує медичних сестер знати та дотримуватись відповідних етичних і деонтологічних норм взаємовідносин з пацієнтами. Робота медсестри будь-якої спеціальності потребує глибоких знань з медичної етики та деонтології. Тому спеціальна деонтологія розширює ці знання й практичні навики для грамотного використання їх всім медичним працівникам і медсестрам зокрема. Кожна медична спеціалізація має спеціально підготовлений персонал, оснащена відповідною апаратурою і використовує притаманні їй діагностику та лікування. Головним фактором під час лікування пацієнта є його психологія, його відношення до медичної допомоги, до методів лікування, навіть до медичного персоналу. Тому особливості психології хворого допомагають з ним встановити контакт та є передумовою його скорішого одужання. Це обов’язок медсестри, адже саме вона є тією важливою людиною після лікаря, яка виконує усі необхідні маніпуляції з хворим, спілкується з ним, підбадьорює його і стежить за його лікуванням.

Кожен пацієнт, який звертається в медичний заклад, надіється не тільки на кваліфіковану медичну допомогу, а й на хороше ставлення до себе з боку медсестер. Щоб виправдати довіру своїх пацієнтів, всі медичні працівники повинні окрім власних професійних навичок вміти спілкуватися з ними, підтримувати моральний клімат у медичному середовищі. Від цього залежить здоров’я пацієнтів та профілактика захворювань.

Література:

  1. Галапац Н.Б. Значення етико-деонтологічних аспектів в управлінні якістю роботи медсестринської служби // Медсестринство. — 2015. — N — С. 44-48.
  2. Галушко О. Невідкладна допомога: компетенції медичної сестри // Журнал головної медичної сестри. — 2016. — N 12. — С. 58-65.
  3. Кузнєцова Н. Цільові консультації в роботі медичної сестри // Журнал головної медичної сестри. — 2016. — N 9. — С. 34-40.
  4. Кузнєцова,Н. Консультативні бесіди медичних сестер загальної практики — сімейної медицини // Журнал головної медичної сестри. — 2016. — N 12. — С. 17-20.
  5. Матузаєва Н.О. Психологічні та етико-деонтологічні аспекти підготовки медичної сестри до спілкування з пацієнтом // Магістр медсестринства. — 2015. — № 2. — С. 34-40.
  6. Мудріцька В.К. Тактика комунікативної взаємодії медичних працівників та пацієнтів у терапевтичному відділенні [медсестри] // Медсестринство. — 2014. — N 4. — С. 29-30.
  7. Шарлович З.П. Медична сестра сімейної медицини- активна учасниця в лікуванні й догляді за пацієнтом // Магістр медсестринства. — 2013. — № 2. — С. 40-43.
  8. Шип С.І. Особливості спілкування медичної сестри з особистістю пацієнта // Медсестринство. — 2015. — N 4. — С. 5-7.